תא"ל נגל: "לא עברנו שלב; ביידן הפתיע אותי"

    המהדורה המרכזית No Comments on תא"ל נגל: "לא עברנו שלב; ביידן הפתיע אותי"

    תא"ל במיל' יעקב נגל לאבי מימרן במהדורה המרכזית ב'קול חי': "לא עברנו שום שלב. פועלים בלפחות שלוש גזרות שונות ובכל אחת בעצימות שונה. אסור שנושא היום שאחרי ישפיע על הלחימה"

    צילום: Miriam Alster/FLASH90
    12:56
    14.05.24
    נתי קאליש No Comments on באורח נדיר: האדמו"ר הכהן פדה את נכדו של האדמו"ר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תא"ל במיל' יעקב נגל, שוחח הערב (שלישי) עם אבי מימרן במהדורה המרכזית והבהיר: "יש מלחמה בעזה. לא עברנו שום שלב. אנחנו ברצועה בלפחות שלוש גזרות שונות ובכל אחת בעצימות שונה. בצפון קרובים מאוד לחיסול החמאס בעזה עילית. במרכז אנחנו בשלב ב' ובדרום הרצועה עוד לא התחלנו את שלב א'. האמירות שהמלחמה נגמרה אינן אחראיות".

    נגל קרא שלא לתת לשיח על היום שאחרי להשפיע על הלחימה: "המחשבה הרצון וההחלטה של הדרג המדיני איך תראה עזה ביום שאחרי, אסור שהיא תשפיע על ההחלטה. צהל ימשיך לשלוט ביטחונית. דוגמת שטחי B מינוס. טיפול באיומים מתהווים ושליטה במעברים. הדבר השני זה ניתוק אזרחי מלא".

    על היום שאחרי: "הסעודים מאוד מעוניינים בנורמליזציה עם ארה"ב וישראל יתכן שהם יצטרכו לשלם בלקיחת חלק בשלטון האזרחי יחד עם האמירויות. לרשות הפלסטינית אין שום מקום בעזה".

    לדבריו: "נקודות המחלוקת עם האמריקנים הן על זהות השלטון האזרחי, מי ישמור על הסדר ברצועה, מה זה אומר חופש פעולה ביטחוני, הדרישה הישראלית לאזור חיץ חופשי לאורך הגדר – שמי שהולך בו מת ועוד כמה דברים קטנים".

    עוד אמר נגל: "ביידן הפך לחסיד אומות העולם בתמיכה ובחימוש והוא הפתיע אותי".



    0 תגובות